Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Långrygg - 16 mars 2008 06:47


Thailands poliser är för härliga i sina bruna, tajta uniformer. Man kan bara inte låta bli att gå med på att ge dom en liten peng rätt i fickan istället för att åka till polisstationen och betala sina "dryga ut lönen i slutet av månaden"-böter.


I Hua Hin kan man även stödja polisen genom att gå på McDonalds, polisen är nämligen sponsrad av dom där.


Deras fina bås har ett stort, välbekant "M" på framsidan...


Man kan bara hoppas att nån full farang nångång har gått fram och beställt ett Happy Meal.  Förresten, om nån gör det och dokumenterar det så bjuder jag på några öl i valfri Hua Hin bar! Det ska givetvis stå en polis där och han ska fatta vad du säger.


På en av bilderna ser man Stisse med två McPoliser. Bilden med M-båset tog sheriffen åt mig inför denna blogg. 

Av Långrygg - 16 mars 2008 02:00


Jag vet nästan ingenting om svensk politik, än mindre Amerikansk. Men efter detta uttalandet vet jag vem jag HADE röstat på om jag fått...


Hoppas han inte ljuger bara, politiker ljuger inte väl?


Fast jag ska inte rösta mer i Sverige heller, röstar alltid fel, inget blir ju bättre efter jag röstat.

Ovido - Quiz & Flashcards