Direktlänk till inlägg 21 juli 2008

Trämän och mörka riddare i Bangkok.

Av Långrygg - 21 juli 2008 01:52


Lugn helg, igen! Visserligen smög jag i mig nån öl då och då, men det börjar kännas som pensionärliv här. Det största problemet med det är att jag stortrivs...


Lite rabalder har det dock varit. Skulle ju se The Dark Knight i Fredags, hade bokat på IMAX då vissa scener av rullen hade filmats just för det formatet. Men på eftrmiddagen innan rinde de på IMAX och sa att den ställts in. Trist! Dessutom var vi tvunga att åka till Central Chit Lom för att boka om och kanonplatserna vi bokat antagligen inte skulle vara lediga på Lördagen...


Jag blev rätt sur ett tag, men det gick över, jag är ju vuxen nu.

Vi bokade om, fick hyggliga platser.


På Lördagen ringde de igen!!! Av någon anledning hade de flyttat 23:00-föreställningen till 22:00 och vi var tvungna att ta oss till Thaiticket igen för att boka om! Genant service. 


Maja drog dit efter jobbet, men fick då till svar att hon skulle ha åkt direkt till IMAX-bion i Paragon för att kunna boka om.


Så vi blev tvungna att åka dit innan kl 21:00 för att kunna boka om. Att insläppen sen startade ca 22:20 gjorde inte saken bättre, men vid det laget hade man tappat all glöd...


Filmen då? Fantastisk! Den näst bästa jag sett i år och jag har sett många filmer! Den var mer som "De Omutbara" än en "serietidningsfilm". Se den!


Var även på marknaden och hörde hur det gick för hyllan jag beställt. en slags monitor/leksakshylla jag ska ha på skrivbordet. Jag fick gömma mig med en öl medan Maja gick dit för att höra om den. Varför gömma mig? Jo när jag är med så blir det nästan dubbla priset på allt... Som hyllan, första stället vi var på skulle ha 5000 baht för den, sen gick Maja själv till ett grannställe (som inte sett oss), där skulle dom ha 3000 för samma hylla.

Nästa vecka får jag se vad Trämannen har lyckats tolka av mina ritningar...


Sån var min  pensionärshelg, hur var er?


 
 
Ingen bild

anders

21 juli 2008 19:48

varför inte väntar tills i december med hyllan, då kommmer ju trämannen från stockholm ner till dig. allt han kräver är lite rom

 
Långrygg

Långrygg

22 juli 2008 08:21

Du menar Jesus? För Gummi är ju ingen träman, det hör man ju på namnet! Gillar Jesus rom?

http://langrygg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

anders

22 juli 2008 10:00

alla gilar väl rom

 
Långrygg

Långrygg

22 juli 2008 12:39

Alla vägar bär till rom & cola.

http://langrygg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Långrygg - 2 augusti 2008 04:58

  Bloggen flyttar nu till: www.langrygg.com   This blog lives on at:  www.langrygg.com   Denna gamla blogg kommer att ligga kvar som ett arkiv över svunna tider. ...

Av Långrygg - 1 augusti 2008 03:08

  Ser ut som att det kanske blir en tredje Ghostbusters film. Nu blir man ju sugen på att se originalet.   Här i Thailand så verkar dom flesta tro på spöken. Jag frågade Maja lite om spöken, då fick hon ståpäls.   När någon dör här i Thailand så st...

Av Långrygg - 31 juli 2008 14:09

  Ibland kan man gå förbi ett ställe flera gånger utan att se nåt märkvärdigt med det, för att sen helt plötsligt upptäcka något som faktiskt är lite intressant.   Vid en skytrainstation som jag brukar knalla upp till ganska ofta såg jag plötsligt en...

Av Långrygg - 29 juli 2008 13:16

  Jotack, den var rätt så normal. På lördagen efter rockandet så var man ju lite trött. Men man fick ju göra något vettigt så det blev en lite tur i staden.   Först Central World, sydostasiens största shoppingkomplex, ville kolla in Toys R Us. Dom ha...

Av Långrygg - 26 juli 2008 16:39

  Vi hamnade på The Rock Pub igår som planerat. Mycket bra kväll, banden är duktiga, deras Jack Coke smakar fint och dom tar önskemål om vilka låtar de ska spela!    Gamla sköna låtar som Freebird och  Crazy Train blandas med nyare musik av Offspring...

Ovido - Quiz & Flashcards