Alla inlägg den 15 mars 2008

Av Långrygg - 15 mars 2008 08:59


Fast min semester var över och det var dags för en vit period, så ville jag ju underhålla mina långväga gäster så gott jag kunde.


Kvällsmarknaden Suan Lum passade då rätt fint, där kunde de handla lite souvenirer och presenter, men de kunde även få i sig lite öl så de orkade med shoppingen.


Pappa Långrygg passade även på att testa Sushi (mmmm, sushi) för första gången, föll inte riktigt honom på läppen, men det tyska ölet som vi fick 3 liter åt gången av satt visst som en fläskläpp!


Kan nog hålla med om att den ljumna sushin där inte var nån höjdare... Själv åt jag blandat från olika stånd på området. Vi debatterade en stund om det konstiga i att behöva köpa kuponger först och sedan byta in dom mot mat i de olika båsen. Men efter en stund kom vi på att detta även finns i Sverige, på Lisseberg till exempel, och då det ok, för i Sverige görs ju allt på rätt sätt...


Det har ryktats länge att kvällsmarknaden på Suan Lum ska stängas, men det märks inte i alla fall och jag hoppas den är öppen ett bra tag till, trevligt ställe med shopping, mat och underhållning. 

Ovido - Quiz & Flashcards