Alla inlägg under mars 2007

Av Långrygg - 31 mars 2007 12:53

Mina kära gossebarn, Åke och Rövlappen har tydligen kommit i moppeåldern! De springer och skvätter och skriker. Min tokgröna moppe är en ny favorit för dem också.Detta kan bara betyda en sak: dags att slipa saxen, för nu ryker familjejuvelerna!

Av Långrygg - 25 mars 2007 15:04

Efter Kambodja blev det besök hos mitt Ex Yupin i Sisaget. Det var dags att inspektera hur min ex-hund Åke(the original) hade det i sitt nya hem. Vi var även ute på disco och karaoke med några av Yupins vänner, whiskeyn flödade som vin, inte så smart med tanke på att jag skulle flyga till Bkk nästa dag...Men Åke verkade stortrivas där, fast hon (ja, hon) lät som Darth Vader när hon andades, tydligen vanligt med moppsar. Om det blir hund igen så blir det helt klart en mopps, måste bara diskutera detta med mina kattvänner Åke2 och Rövlappen...

Av Långrygg - 25 mars 2007 05:11

Varför se Waterworld med Kevin Costner på kanal 5 med reklamavbrott när man kan se det på riktigt? Kyrkor, bibliotek, karuseller och halvtorra sötvattenskrokodiler, lägg till brunt vatten och du har Kambodjas svar på Kevins film... Ibland är reklamavbrott inte så dumt!

Av Långrygg - 25 mars 2007 04:55

Jag och Söderkräsen hade precis käkat när vi såg att grannrestaurangen serverade "Special Herb Pizza". Trots att vi var proppmätta så bestämde vi oss för att åka tillbaka samma kväll. Många sorters pizza fanns det plus att man skulle välja "Happy" eller "Very Happy"...Smaklig spis!

Av Långrygg - 17 mars 2007 11:12

Jag och Söder-"äterinteköttfärs" begav oss till Angkor Wat i Kambodja. Det har vi snackat om sen första gången vi åkte till Thailand och nu lyckades vi äntligen hamna där!Taxi dit, inträde $20 dollar, vilket var helt ok, då jag hört allt från $5 till $300 i inträde på ljugarbänkarna i stan...Mycket stort, mycket intressant och mycket varmt!Tyvärr lyckas man nog inte ta in allt på ett besök, efter ett tag ser allt likadant ut... Men nu har man i alla fall varit där, som hemma fast annorlunda på nåt sätt.

Av Långrygg - 17 mars 2007 10:34

5 mars, tidigt morgon. Det ringde på luren i hotellrummet i Bangkok. Söderkebab, Lycke och Mini-Lycke hade anlänt. Jag tog några öl ur kylen och gick upp till deras rum. Kul att se dom igen, de var väldigt glada, tror jag det, med över 6 veckors semester framför sig!Det blev några öl på rummet medans Lill-Lycke sov jetlagen av sig. Sedan blev det dopp i poolen. Det var en rätt seg dag, men lite öl och sedan kebab på soi 3 hann vi med. Nästa dag bar det av till nöjesparken Dreamworld, för Lill-Lyckes skull såklart, vi andra är ju väldigt mogna...

Ovido - Quiz & Flashcards