Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Långrygg - 5 mars 2008 07:43


 Efter några dar i Patong lyckades vi hitta Rock City, det låg på vår väg från hotellet in till stan. 


Det utlovades rockshow av Metallica, Guns n Roses, AC/DC med flera.

Vi var lite tidiga, det visades film på stora duken, Jackass 2.5, perfekt start på en rock n roll kväll...


Gympis lärde ju mig dricka Long Thailand Icetea och dom var verkligen långa där inne, det räckte med en för att komma igång, men det blev såklart fler!


Denna kväll var det först blandade covers, sen Metallica och sedan mina favoriter: Guns N Roses. Metallica var grymma, dom såg yngre ut, kanske hade de opererat sig, men de var i högform!


Många drinkar blev det, vi var ju tidiga. När Guns äntligen kom ut på scenen var det "Långrygg Island Icetea"... Tror inte jag gillade denne yngre Axl, för tydligen hade jag visat fingret mot scenen och sprungit hem och lagt mig i vredesmod...  Tonårsfylla?


Det blev fler kvällar på Rock City, höjdpunkten var nog AC/DC, Bon Scott i högform, tänk att han gömt sig i Patong alla dessa år, gottegris!


Och Plast-Axl, om du läser detta: Förlåt, du är säkert jättebra, men Guns är en öm punkt!

Ovido - Quiz & Flashcards