Alla inlägg under juni 2007

Av Långrygg - 23 juni 2007 13:20

Midsommardagen var det dags för familjen Långrygg att träffas och utföra midsommarbestyren. Mat och dryck i mänger, hemma på Pappa Långryggs gård.


Grillat, sill och potatis, jordgubbar och grädde, kakor och sist men inte minst kräftor! Mätt blev man...


Sedan kom Laudan, han hade varit på gång hela dagen och nu satte det ordentliga festandet igång. Vi väntade även på Jimmy Mao som enligt uppgift skulle komma på cykel, men han kom aldrig till Pappa Långryggs böle.


Senare på kvällen gick vi till Stojans Restaurang för kebab och pizza och då dök Mr Mao slutligen upp, på cykel, med styrstångsfylla som det sig bör på midsommardagen....



Av Långrygg - 22 juni 2007 13:10

Planen var att vi skulle till Köpenhamn på Midsommarafton, men regn och bekvämlighet satte stopp för det.


Så vi bestämde oss för att bara äta sill och dricka alkohol istället. Vi kom snart på att den perfekta platsen för detta skulle vara hemm i Joppes nybyggda palats. Sill, potatis, nubbar och öl, det är väl allt som behövs för att det ska vara midsommar?


Vi avlutade besöket i Joppes jacuzzi, även om det ser misstänkt ut så kan jag försäkra er om att det endast var Jack Russeln Gilbert som juckade på den festen...

Av Långrygg - 20 juni 2007 21:01


Fast Beppe och Anden hade ett stort, mjukt tält så blev det ändå en tuff första natt... Tältet hade 2 rum och hall, jag svängde vänster i hallen och Laudan svängde höger. Jag hamnade bland ihopfällda stolar och bord, medan laudan lade sig skönt på Norra Europas tjockaste luftmadrass...


Vi vaknade tidigt tror jag, ölfrukost medan vi väntade på att Beppe och Anden skulle komma med grill och mat. Sedan var man i full gång igen. Även farsan dök upp, han hade sin raggarbil som tält.


Nu börjar dagarna smälta ihop, men jag vet att det spelades fotboll, vi badade i sjön, vi var hemma hos farsan och drack upp Sangsomen som jag köpt till honom och såklart såg vi en massa sköna band, Skid Row, Hardcore Superstar och Thin Lizzy är de som gjorde störst intryck på mig, helt otroligt bra konserter. Plus att jag blev kär i Emma Varg, det gör ont...


På en av bilderna syns vårt lilla röda tält där vi frös sista nätterna, jämför gärna med Beppes gigantiska blåa tält...

Av Långrygg - 18 juni 2007 18:01

En stor anledning till att jag åkte hem var att det var dags att rocka!


Laudan hade ordnat 4-dagarsbiljetter, så det blev till att ta en vecka ledigt, tält lånade vi av farsan och rakhyveln gömdes undan ett tag innan.


Beppe hade ordnat så vi fick tälta på en tomt i närheten och låna toaletten i källaren, sista duschen den veckan togs på Tisdagen...

Jag hade köpt lite ändamålsenliga attiraljer i bkk, så att vi skulle smälta in ordentligt, man vill ju inte sticka ut!


Onsdagen var den stora dagen, vi började vid middagstid, sen var det full fart! Massor av bra musik redan första dagen, alla var trevliga som tusan och mat från alla världens hörn fanns att smaska på, min festivalfavorit blev ÄlgKebab, fantastiskt gott!


Ölen flödade, det mesta drack vi på vår egen camping, ölen på festivalen serverades i PET-flaska, mindre gott, men då sparade man ju en slant ;)


Första dagen avslutades i Beppe och Andens tält, deras tält var mycket större och mjukare och de skulle inte anlända förrän på Torsdagen...

Av Långrygg - 16 juni 2007 10:38


...och den kör runt på Bangkoks gator!


Det var dags att besöka kära gamla Sverige, åkte från Hua Hin i en av de översnabba minbussarna till Bangkoks Victory monument, hoppade in i en annan taxi för att ta mig till flygplatsen.


Och där satt han, livs levande: Elvis Thai Presley!!


Kände att jag var tvungen att ta en bild att visa världen, men kände också att jag skulle behöva bryta isen först... Så jag sa: "ELVIS!"


Taxi-Elvis sken upp och vände sig om, man behöver som bekant inte ha ögonen på vägen i Bkk, sedan var samtalet igång. Han visade flera album med foton från Elvis-tävlingar han deltagit i och det hördes Aarons musik i högtalarna.


Av alla taxibilar i Bkk så hamnar man i Thai-Elvis' "Long Black Limousine"...

(med Long Tall Taxinota)

Av Långrygg - 1 juni 2007 15:00

Ibland tycker gudarna att en del av oss dödliga har det för bra utan att uppskatta det. De ger då tecken till oss att uppsöka Farangland.


Dessa tecken kan se ut på olika sätt, det kan vara en finne på skinkan, mystiska skyfall, uppätna trädgårdsväxter och otroliga himlafenomen.

Jag fick uppleva 3/4 av dessa tecken och sitter nu åter på svensk mark.


Den 1:e Juni 2007 kunde man från Hua Hin se en stor cirkel runt solen, har aldrig sett nåt liknande innan, men som tur är så visste jag ju om myten om gudarnas tecken.


(Hittade det här på en annan sida: "The halo is actually caused by ice crystals in thin clouds in the upper atmosphere, the crystals behave like tiny lenses and as they are all similar in shape refract the light at 22 degrees which corresponds to the radius of the sun halo.")

Ovido - Quiz & Flashcards