Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Långrygg - 11 mars 2008 16:05


Splittring i leden. Det var dags att åka på skilda vägar ett tag. Nalle 08, Gympis och Söderkebab drog till Krabi. Pappa Långrygg, Sköna Maj och jag skulle bege oss till gamla hembyn Hua Hin för att kontrollera Åke's nya familj.


Pappa Långrygg hade ju heller aldrig tyat masa sig dit, så nu var det dags!


Vi lyckades inte få tag i de fina bussarna från Phuket till Hua Hin, så det blev en dryg resa med många stopp och backpackers... Never again, my friend!


Men så var vi äntligen där, kom fram mitt i natten men vi hade bokat på Pueng Guesthouse så det var bara att gå och lägga sig.


Dagen efter skulle vi ha åkt till Sheriffen & Åke, men Sheriffen hade lycklats dra på sig (supa till sig?) nån sjukdom, så vi fick hitta på nåt annat.


Det blev Big Buddha, det tröttnar man aldrig på!


Rätt kul att glida runt på hyrmoppe och vara turist i sin gamla by, det mesta var som vanligt tror jag, förutom en massa nya byggnader, men det är ju som vanligt...


Dagen efter fick vi äntligen besöka Åke. Han var lika cool som vanligt, världens bästa katt. Pappa Långrygg och Sheriffen fann varandra över några flaskor Siam Sato så jag fick en mysstund med Åke i hammocken, MIN hammock!


Sheriffen hade även nya husdjur. 3 småkorvar, väldigt söta, men ganska värdelösa om man jämför med en viss Superduper-Kisse.


Tyvärr hade vi inte tid att stanna så länge, men det blir återbesök snart, lovade Åke det.

Ovido - Quiz & Flashcards