Alla inlägg under januari 2008

Av Långrygg - 7 januari 2008 02:28

(Långryggen har varit lat med bloggandet, han ska nu försöka ta igen detta med bloggande av svunna tider)


En del åker på solsemester, andra på badsemester eller skidsemester.

Farfar Kronblom åker på Soffliggarsemester.


Åke tyckte om att ha en kompis att sova ikapp med, men när båda började snarka fick jag skruva upp radion.


Det ryktas att Farfar Kronblom är på väg till österled igen, så man får väl skaffa en köksoffa i trä där han kan ligga och nöta på sofflocket.



Av Långrygg - 7 januari 2008 02:12

Kollar väldigt sällan på de thailändska kanalerna, men såg till min förvåning att de hade blivit snudd på svartvita. Jag grubblade och grubblade.


Fick sedan veta att detta var på grund på att Konungens syster dött och att färgen på tvprogrammen drogs ner för att man inte skulle ha lika kul ett tag.


Antar att färglösa underhållningsprogram inte underhåller lika bra. På mig hade det dock omvänd verkan, jag tyckte detta var mycket underhållande, men höll det för mig själv (tills nu) då det är ett känsligt ämne.


Men om man tvunget vill se färg på thaitv så ska man se program om Systern, dom visas i färg.

Ovido - Quiz & Flashcards