Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Långrygg - 14 mars 2008 02:12


Min semester började lida mot sitt slut och så var det även för Gympis och Nalle 08:a.


Turisterna var tillbaka på favorithotellet Stable Lodge på soi 8. Trevlig dansk miljö, det enda som saknas är väl en Christiania-hörna.


Nalle utmanade Gympis på biljard , först spelade de om bahtaranger men det slutade med att Nalle ska bjuda Gympis på en resa till London i vår. Jag måste också dit, så det blir nog återträff i fish & chipsets land. 


Nalle, Gympis och jag har förresten träffats i London förr, då hade vi Buckingham Palace som mötesplats, får väl bli så även denna gång!


Men tillbaka till Land of Smiles: Det blir ju alltid lite seg stämning de sista dagarna på semestern och det blev ju inte bättre av att barer och pubar var stängda på grund av val. De vill väl att röstningen ska gå helt rätt till, utan (inre) påverkan av alkohol. Yttre påverkan som mutor och hot är nog helt ok, men vad vet jag om politik? 


Faranger (thailändska för bleka, vandrande plånböcker) får absolut inte rösta, men det ansågs att även vi skulle hålla oss nyktra, kanske lika bra det!


Så vi begav oss hem till mitt böle, där fanns en skvätt starkt kvar som jag lyckats gömma för Pappa Långrygg. Vi spelade Plump och drack grogg, det blev en mycket trevlig kväll i alla fall!


Trots att semestern nu var slut för 4 av oss så var det 2 kvar som kunde glida runt i sina sandaler: Pappa Långrygg och Söderkebab.


Mer om detta senare, To Be Continued... 

Ovido - Quiz & Flashcards