Alla inlägg under december 2006

Av Långrygg - 29 december 2006 10:49

Man kan säga att Julen började den 23:e här. Stisse anlände och det blev lite öl och skinka nästan direkt. Sen satt vi i trädgården och läskade hela dan. På eftermiddagen hade Familjen Jansson julbord, smarrigt! Sen dracks det mer tror jag, dagen slutade tidigt för undertecknad, missade grillfesten... Tack för alla fina presenter hemifrån! (vi fick bryta upp Stisses väska för han glömde koden)Tillägg: Ser nu att jag har rört ihop dagarna, dimmigt, dimmigt! Julbordet var ju såklart på Julafton. Den 23:e när Stisse kom var vi nere på byn och spankulerade.

Av Långrygg - 22 december 2006 02:36

Imorgon anländer allas vår Stefan "Stisse" Petersson för tredje gången i år. Han var på sin första thai-resa i våras och blev torsk på Thailand. Har inhandlat öl och sprit, man blir ju törstig av att flyga. Bilden är från hans förra resa...

Av Långrygg - 21 december 2006 02:04

Fru Jansson kom förbi en dag med en kattunge, hade hittat den en bit bort. De var fyra stycken sa hon, men hon tog den finaste till mig. Kattmamman hade dragit till skogs (eller 'till djungels' kanske det heter här). Jag tog motvilligt emot kissen som fick namnet Åke. Senare på dagen var jag på byn och handlade. När jag kom hem hade jag plötsligt 3 katter! Man kan ju undra vem som visat dem vägen hem till mig...Tre kisar kändes lite tungt, men som tur är ville min gode, halv-norske vän JanÅge ha en katt till(han hade redan katt och hund). Han tog en, stoppade i ryggsäcken och åkte hem på moppen. Men till hans fasa var säcken tom när han kom hem! Dagen efter kom han förbi och hämtade en till, men då hade jag redan fått den 4:e katten i kullen också, så jag hade ändå 2 katter kvar... De bor nu hos mig och går under namnen Åke och Rövlappen.

Av Långrygg - 20 december 2006 05:40

Äntligen har man då fått uppkoppling till sitt nya böle. Detta hände för ca 10 minuter sen, två otekniska thailändare som försökte knappa in rätt lösenord. Till slut blev det rätt! Oj va många sidor det finns på internet, tur att det är Jul snart så man kan kolla alla!Det har hänt en del, flytten, Lussefirande och tillökning i familjen... Jag återkommer snart med mer om detta!

Av Långrygg - 13 december 2006 08:31

Den 13:e December var det stort Lussefirande hos familjen Jansson. Pepparkaksbak och lussekattsätande stod på schemat. Kl 5 på morgonen... Såklart lyckades ju Tomtefar Jansson sova ända tills sista plåten var precis klar. Lagom till provsmakningen! Det blev en del nya spännande former på thaipepparkakorna.

Av Långrygg - 7 december 2006 09:12

...och nyklippt är jag också. Bytt frisör, innan kostade det ca 10 kr, den nya tar 30, men man slipper åka hem och raka av sig allt nu!Var hos Chippen och käkade, han har öppnat restaurang, det är den 3:e svensk-restaurangen som öppnat i byn på mycket kort tid. Snart öppnar väl Hemköp här... Här kommer en bild på gamla kontoret och nya frillan!

Av Långrygg - 5 december 2006 04:09

Idag fyller Kung Bhumibol Adulyadej 79 bast, det är också lite Fars Dag då. Så grattis Kungen och grattis farsan!

Av Långrygg - 4 december 2006 11:18

Sitter just nu och äter en bortglömd Chili Con Carne som jag hittade i den annars tomma frysen i det gamla Bölet. Har ännu inte fått upp internet till det nya, var på CAT och hörde idag, 2 veckor till... Långsamt bredband...Så jag får sitta i Gammel-Bölet och jobba, alldeles tomt förutom på "kontoret", men ganska mysigt, lite som att campa ungefär.(fan va meningslöst, men Bloggar ska väl vara det?)Lägger upp en bild på lite godare mat.

Ovido - Quiz & Flashcards