Alla inlägg under juni 2008

Av Långrygg - 27 juni 2008 15:44


Dags för denna bloggs första gästartist! Maja har skrivit ner första delen av sin reseberättelse. Sverige för första gången. Farangland för första gången. 


Trevlig läsning!

Av Långrygg - 26 juni 2008 18:52


Precis som förra året firade vi Midsommar hos Leffe.


Det här året hade vi ju en Special Guest från Thailand, så det blev riktigt avancerat, mer än jag någonsin varit med om. Midsommarstång, björkris, flaggor och mer mat än en Långrygg orkar fundera över.


Det blev en liten tjuvstart på torsdagen i Leffe's garage där det var dukat för fest. Vi satt där och samtalade när Laudan dök upp helt oförhappandes. Plötsligt var det fest! Alla Jimmy Mow's öl gick åt, plus vin och en hel del av mina öl och många Xide... Vid 2-tiden låtsades jag att det var kisspaus och smög till sängs.


Sedan var det plötsligt midsommarafton. tror vi var uppe vid 7. Det blev öl rätt tidigt, sen var allt ok igen. Det blev installation av midsommarstång, shopping och trevligt samkväm. Sedan äntligen dags för sill och nubbe! Konstigt att det kan vara så gott bara en gång om året. Kanske just därför?


Det kom mer folk och mer dricka. Grillat på kvällen. Kräftor också.

Vid 17-tiden tog det visst stopp för mig, jag "somnade". Jimmy Mow hade visst gjort detsamma och Stisse hade lagt sig mitt på golvet och sussat.

Härligt med midsommar! Maja var mindre glad...


Men på midsommardagen var allt ok, frukost hos Leffe, rester, bacon, lax och ägg. Höll mig nykter, Jimmy Mow och Söderkebab började dricka lite men följde sedan mitt exempel.


Kvällen avslutades med chips, dipp och film, inte helt fel, man orkar visst inte så mycket längre...







 

Av Långrygg - 23 juni 2008 10:40


Maja anlände ju för mer än en vecka sen. Riktig svensk midsommar har hon firat, med midsommarstång, Små grodorna och sill. Tyvärr har vädret satt käppar i hjulet för många av våra planer, i lördags skulle vi till exempel besökt Sveriges Koh Chang, men det fick ställas in på grund av regn.


Men hon har förundrats över Systembolaget, sandlådor längs vägarna, avsaknaden av poliser(har inte sett en enda, de har väl semester) och att den svenska sommaren är som en extra kall och regning Thailändsk vinter.


Tänkte att hon skulle få skriva lite här på bloggen om sina upplevelser, men det får vänta lite, då hon just nu ligger på soffan här hemma hos Jimmy Mow och huttrar under 3 filtar...





Av Långrygg - 18 juni 2008 12:55


WhoopAss gick ut hårt på festivalen. Han kom direkt efter jobbet ut till festivalen och spurtade om oss alla. Dede's Jägermeister var hans favorit.


Snart fick han gå och vila lite i husvagnen. Jag tyckte han såg lite ensam ut där i den av solen upphettade vagnen. Hittade inget för honom att krama, så det fick bli en kompromiss.


Det hela slutade i en slags ketchupeffekt, ungefär som WhoopAss fylla hade gjort den dagen... 

Av Långrygg - 17 juni 2008 10:13


I julas tog Gummi med sig Jesus till Bangkok. Mycket trevlig kille, snickare tror jag, kan göra vin till vatten.


Han följde även med ner till årets rockfestival. Vi skedade i husvagnen en natt, han hade visst snarkat så pass att Laudan på andra sidan vagnen hade vaknat och kastat skor på honom. Själv sov jag som en stock, aldrig fel att skeda ju!


Jesus tog även lite bilder när han var nere, dom kan ni se här: 

Av Långrygg - 12 juni 2008 11:39


"As long as there's, you know, sex and drugs, I can do without the rock and roll."


Vi startade ju ett band, 666 Virgin Corpses, och vi gjorde vårt första framträdande på Sweden Rock i år. Nej vi spelade inte, men vi var där.


Då fick vi tillfälle att testa våra scenkläder. Det blev succé direkt! Många som ville veta vad vi spelade för musik och om vi släppt några skivor. Vi svarade.


Vi som spelar i bandet är: Earl Asshole, Allan Schweinpelz och Gary Grease JR.


Vi fick även tag i en ny medlem, vi har ju länge saknat en keyboardist, nu har vi en. Kommer att presentera honom lite senare, just nu kan ni kalla honom "the 4th Virgin"...


Av Långrygg - 11 juni 2008 14:53


På något sätt blir campingen svår att ta sig ifrån. Först ska man ligga i gräset, sen ska man snacka lite, dricka öl, kanske blir det grogg redan första dan fastän man tänkt spara den till sluttampen...


Det är alltså väldigt lätt att man missar nåt av de banden man kommit för att se. Jag missade Airbourne, låg och vilade ögonen(levern) inne i husvagnen när dom drog sina bitar. Synd för dom!


Men jag lyckades i alla fall se Black Stone Cherry och det visade sig vara (i mitt tycke)den bästa spelningen på hela festivalen. Nu såg jag ju som sagt inte alla, men dom jag missade var nog kassa.


Black Stone Cherry kommer snart med en ny platta, den ska ni absolut kolla upp! De lät kanon live och har en sån där skön gammal rockkänsla, fastän de är ganska mycket yngre än Långryggen. Snorungajävlar! 


Mustasch var även dom en höjdare, näst bäst, inte oväntat visserligen!  


Lite överraskande gillade jag Poisons spelning, jag är nog ensam i hela världen om det. Inte för att dom borde ha avslutat hela festivalen, men kul med en gammal pudelrockare som opererat sönder sig och blir helt i extas när dom får sin kanske största publik någonsin.


Jaja, detta om detta, mer imorgon! (kanske) 

Av Långrygg - 9 juni 2008 15:14


När solen tittar fram så händer något med oss annars så kyliga svenskar. Vi blir mer öppna, visar våra känslor mer.


Då kan ni tänka er vad fyra dagar med sol, alkohol, goda vänner och rock n roll kan göra...


Man är lite sliten efter festivalen, kommer att uppdatera lite i taget. Som sammanfattning kan man väl säga att vi gick ut hårdare i år, mer planering, fler kompisar som hälsade på, om möjligt ännu bättre väder.


Enda minuset var väl att det var sämre band som lirade i år.


Mer imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards