Alla inlägg under juli 2007

Av Långrygg - 21 juli 2007 11:11

I Onsdags var det generalrep inför stora grillfesten på lördag (idag). Strålande solsken, Söderkebab, Miel Greve, Snorbjörn och Joppe dök upp hos Pappa Långrygg's. Med sig hade de allehanda godsaker.


Mest välutrustad var Gympalärarn Snorbjörn med tzatziki, potatissallad, kryddiga korvar och en massa grönsaker och svamp för grillning. Söderkebab hade mest öl...


Jag hade slängt ihop köttfärsbiffar för en testgrillning och vi köpte färdigmarinerat fläskakött hos handlarn. Till det hade vi även kokt nypotatis och gräddfil med gräslök.


Fantastisk genomgång, mycket fin kombination av olika rätter, det får bli så även ikväll, ska även testa att grilla kycklingfiléer som Mor Rygg fixat till ett högst överkomligt pris... Hoppas bara att regnet lättar!


Smaklig spis!

Av Långrygg - 20 juli 2007 09:11

Visserligen regnade det, men oj va skoj man kan ha i regnet!


Förfest först hos Söderkebab sen hos Laudan, gick långt i regnet, men som tur är hade jag en blöt kebab att suga på under marschen.


Beppe och Anden var där också, kul att se dem igen. Beppe fick vi låsa fast ett tag, för han blev alldeles tosig när det spelades hårdrock, men sen fick han gå lös på gatorna.


Nu i helgen är det festival i grannbyn och bättre väder, nu jävlar...




Av Långrygg - 19 juli 2007 11:32


Ja, vad ska man säga... då vet man en sak till man är kass på... Minigolf!


Gympis, Joppe, Söderkebab och jag bestämde oss för att syssla med utomhussport i det fina vädret som äntligen hittat hit.


Då passade minigolf bäst, vi börjar ju komma till åren, spänsten är inte vad den varit.


Jag blev snabbt påmind av Söderkebab om vad som brukade hända när jag i min ungdom spelade minigolf: första halva av rutten gick bra, men sen gick det utför och många gånger slutade mitt deltagande med att jag slängde klubban...


Så mitt mål var att hålla spelet på topp OCH behålla klubban genom alla banorna.


Jag kom sist, men klubban var med mig in i mål, så det blev som ett tröstpris.


Vinnare blev Gympis, gympalärare borde inte få deltaga i amatör-golf, han gick till och med en av sina bästa rundor någonsin!


Efter all spänning lugnade vi ner oss med sillamackor och glass, man behöver ju näring efter ett hårt fys-pass...

Av Långrygg - 17 juli 2007 08:01

Finns det något Långryggar gillar sommartid så är det kalas, först fyller Långrygg själv, sen har Mor Rygg och LillRygg bemärkelsedag samma dag!


Då träffas alla Ryggar och slevar i sig mängder av tårtor, kakor och kaffe. Presenter delas även ut, i sann Långryggsk anda ofta en blandad kompott av nyttiga och onyttiga prylar.


I år fick Mor Rygg en golvfläkt och LillRygg fick en fjärrkontroll som är extra svår att slarva bort...




Av Långrygg - 14 juli 2007 08:01


Så har Stisse återvänt från ännu en Thaisemester. Men den här gången hade han lagt på sig några kilon... Närmare bestämt ca 3 kilo thaiguld med tillhörande jätte Buddha runt halsen.


Nu väntar vi alla otåligt på inbjudan till bröllopet i Korat!


PS. Stisse har redan bokat nästa resa, så det ser ut att bli ett jul-bröllop DS.

Av Långrygg - 9 juli 2007 07:14

Visserligen var det på Midsommardagen som matchen gick, men jag känner först nu att världen är redo för dessa bilder.


Det var en tuff match, men efter många ronder och ännu fler vätskepauser var det Mr Mao som gick som segrare ur denna giganternas kamp....

Ovido - Quiz & Flashcards