Alla inlägg under april 2008

Av Långrygg - 3 april 2008 03:04


... och den börjar kanske bli tom, säger dom som vet, tror jag...


Jag brukar inte bry mig så mycket om vad som sägs i nyheterna, varken här eller någonstans, men nu gäller det mat!


"Vi" är ju världens största risexport, det är "vi" mycket mycket stolta över!

(9-10 miljoner ton om året enligt Bangkok Post)

Men nu kan det ha exporterats för mycket ris, höga priser på ris utomlands (30% ökning sa dom) har gjort att det börjar sina i rismagasinen här.


Såna här nyheter gör ju att folk samlar på sig mer ris än nödvändigt och det kan bli ännu värre. Så nu har Tesco Lotus gått ut och sagt att det finns mer än tillräckligt med ris åt alla.


Sånt här är väldigt förvirrande för Långryggen, men det känns vid såna här tillfällen skönt att vara multimationell, jag äter vad jag kommer över.

(lever och kackerlackor är ett par undantag)


Ett tips vid risunderskott är ärtsoppa, tyvärr kan jag inte bjuda, jag åt upp det sista av Pappa Långrygg's soppa härom dagen.


Men jag kan bjuda på en titt på hur det ungefär såg ut när han gjorde den:


Av Långrygg - 1 april 2008 07:40


Ibland gör man saker som man ångrar medans man gör det...


Mycket varmt i Bkk nu och det blir ju inte bättre av att ha ett stort fågelbo på huvudet!


Visserligen slog jag vad med Laudan i november att vi inte skulle klippa oss, men vi slog ju inte vad om något. Så idag fick jag nog och gick till frisören... fan också! Tur att det växer ut i alla fall... förhoppningsvis...   


Ovido - Quiz & Flashcards