Alla inlägg den 17 april 2008

Av Långrygg - 17 april 2008 15:39


Och så var vi där, hemma hos familjen Shven-Ben. Varmt var det och jag hade ju Songkranskjortan på mig (den fick jag av snälle Söderkebab, han hade den förra året) så det blev lite vattenkrig med Små-Schvennarna.


Men jag hade nog räknat fel med Songkran, i Bkk hade de visst börjat lite på Lördagen, i alla fall på Kao San Road. Men i Pattaya med omnejd såg jag ingen vattenkastning alls. Tror den började samma dag vi åkte hem...


Men vi hade skoj ändå, drack öl, åt myror och snackade om den gamla goda tiden. För det var bättre förr!


Sen gick vi och badade i kvarterspoolen, skönt med svalka. På kvällen käkade vi på en svensk restaurang (glömt namnet) med mycket god mat (glömt vad jag åt).


Dagen efter åkte vi till Big C och köpte vattenkanoner sen till Pattaya (water?)Park. Kul att skoja runt med ungarna och när man tröttnade kunde man dricka öl i poolen, hade det funkat i en svensk barnpool? 


Mycket kul utflykt och trevligt att träffa Shven-Bennarna igen! Tror vi får göra nåt liknande hemma i Sawiiden, men utan pool och myror kanske? 

Ovido - Quiz & Flashcards