Alla inlägg den 5 maj 2008

Av Långrygg - 5 maj 2008 08:45


I förra veckan var GlennBenny med familj i stora staden för sluttampen av sin semester. Då fick man en ursäkt att dricka lite öl. Fick även dra igång alla Star Wars-filmerna då Lill-GB är ett stort fan, bra pöjk!


Jag tog också tillfället i akt och drog på mig min Chewbacca-dräkt, för första gången sen Halloween förra året. Lill-GB såg lite skrajsen ut. Sen kom Mamma GlennBenny ut ur duschen med Lill-tösen, hon blev lite mer rädd!


Fick dra av mig masken, Lill-GB påstod då att han inte alls blivit rädd, men Lill-tösen tyckte nog att det var precis lika hemskt utan mask...


Vi var också på MBK Center för att shoppa, jag skulle ha linser, men det visade sig vara lättare sagt än gjort, man var tvungen att ta av linserna en timme innan ögonkontrollen och halvblind som man är fick man ju avböja.


På MBK var det även nåt Cosplay jippo, folk som klär ut sig, oftast till japanska manga och anime figurer. Tydligen måste det inte vara japanska figurer, undrar om Chewie hade platsat... Man kanske skulle gå med i en Cosplay-klubb?


På Söndagen blev det även Chatuchak-marknaden igen, börjar bli stammis där. Hittade fina t-shirts som vanligt, hur många t-shirts är för många t-shirts?


Sedan var det dags för GlennBennarna att flyga sin kos, tack för besöket!


(Klippet i slutet kommer från internäten)

Ovido - Quiz & Flashcards