Alla inlägg under juli 2008

Av Långrygg - 4 juli 2008 14:15


Little Steven är i Sverige. Han ska visst spela med nån Bruce.

Jag har bloggat om honom innan, när jag var inne i min Sopranos-period, han spelade ju Silvio Dante där. Fantastiskt serie, som jag snart ska se om.


Han tjänade nog bra på sitt skådespeleri, för han lyxade till det i Göteborg:


-En varmkorv med senap.

-En påse svenska, lättsaltade, lantchips.

-Två muffins.

-En musiktidning (Mojo).


I alla fall enligt:

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/festivalsommar2008/article2820842.ab


Om Lille Steven kommer hit så kan jag bjuda på en likvärdig meny:


-En varmkorv från 7-eleven.

-En påse thailändska, lättsaltade durian-chips.

-Två bönkakor.

-Gratistidningen Guru.


Välkommen Silvio!

Av Långrygg - 4 juli 2008 07:13


Ja, då har vi kommit till den sista delen i min rapportering från Sweden Rock 08.


Det var 4 fantastiska dagar, sol, musik, trevligt folk. Fick återse många gamla vänner, en del hade jag inte sett sen förra sommarn, eller förra festivalen. Skönt att när det väl är rockfestival så blir vi alla drägg!


Årets Höjdpunkt: Alla härliga kompisar

Årets Bästa Band: Black Stone Cherry (nytt album ute nu)

Årets Roligaste Band: Poison

Årets Nykomling: 666 Virgin Corpses (debutalbum kommer snart)

Årets Besvikelse: Överlag sämre band än förra året, skärpning!

Årets Aha-upplevelse: Älgkebab var inte så gott som jag hade för mig.


I år tog vi i hårdare än förra året, med nytt band, husvagn, mer öl. Vi får ligga i för att toppa det 2009!


Mer pengar får man nog ha med, sista kvällen tog mina och även Laudan's pengar slut och vi var väldigt hungriga. Vi fick till slut låna varsin hundring av Jimmy Mow så vi kunde äta. Väl med varsin peng i handen tog törsten över, vi köpte cider, drack upp, gick till husvagnen och tuggade på varsin bit fryst falukorv...

Av Långrygg - 3 juli 2008 14:10


Har inte kommit åt min kära lilla blogg sen igår kväll. Strömavbrott stod det när jag äntligen kunde logga in. Jaja, sånt är livet!


Här i Bkk kan strömmen försvinna lite då och då. Ett par gånger har det smällt till som tusan, sen har strömmen varit borta i nån timme.


I Hua Hin var det mest strömavbrott när det åskade och regnade som i detta inlägget från i Maj förra året.


Och ibland knäpper det till och strömmen går ner en halv sekund eller nåt, bara precis tillräckligt för att datorn ska starta om. Detta var ganska retfullt tills jag skaffade ett litet batteri/åskskydd som ger mig 5-10 minuter extra el...


Här kan ni läsa mer om Thailändsk El.


Annars har jag inget ovettigt att tillägga, annat än att det är dystert väder i Bkk.


Ni kan ju lyssna lite på en låt som gått non-stop här hela förmiddagen, jag spår stor framgång för detta band: Drill Queen!

Av Långrygg - 2 juli 2008 17:44

Under Rockfestivalen fick vi minsjäl finbesök från den Kungliga Hufvudstaden.


Det tog ett tag att hitta dom, två vilsna själar bland allt skitigt drägg, inte som uppe i den fina storstaden. Men dom anpassade sig snabbt, lade om sina vanor och drog ner på dialekten.


Gummi var i högform, tog hand om icke ont anande rockers som somnat på området. Han arrangerade deras armar och ben, för deras egen säkerhet, i något som han påstod vara framstupa sidoläge...


Han framförde även sitt burleska dansnummer som på senare tid blivit så populärt och blev fotograferad av förbipasserande när han i gräset intog sin texmex-tallrik.


Jesus var desto lugnare, kanske vis av erfarenhet efter år av partajande med Gummi. Rätt bra idé att hålla sig lagom när man är på ett nytt ställe med honom, han försvinner ofta och gärna.


Och trots hans tappra försök att riva Mjölktältet så stod det kvar långt efter det att Gummi gett upp för detta året... Likt en fallen ängel...

Ovido - Quiz & Flashcards