Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Holiday 08: Hotellet

Av Långrygg - 28 februari 2008 11:36


Då bar det äntligen av till Phuket. Vi skulle alla åka tidigt på morgonen, jag och Pappa Långrygg från mitt böle och resten från deras hotell. Men på morgonen råkade jag titta på biljetten och såg att jag bokat en tidigare flight åt oss, nu blev det fart på långryggarna!


Men taxin körde som om han hade chili-mage och flygplatsen hade närmsta toalett, så vi hann med råge, fick sitta och vänta i alla fall...


Incheckning, flyg, utcheckning, vänta på väskan, vänta på resten av gänget, taxi till hotellet: Äntligen framme!


Jag hade bokat åt oss på LeTong Hotel på Patong Beach. Lite avsides, men bra pris, 1000 baht per natt. Vi var ju många som bokade, så vi fick lite rabatt. Mycket fina rum och lugnt område, fin liten pool fanns också.


Servicen var bra, men lååångsam, en åt gången i serveringen och ingen var snabb och under tiden satt resten av familjen/anställda och spelade kort.


En gång när jag beställde så hade jag väntat i 20 minuter (på enkel thaimat), då kom thaikillen från köket och sa att han måste till banken och drog iväg med sin lilla väska. Fick vänta i 10 minuter. Sen kom han tillbaka, gick in i köket och kom direkt ut med en tallrik med upplagd mat, grönsaker och allt, det måste alltså varit färdigt när han åkte till banken?!


Men vi vande oss vid det efter ett tag och kom väl in i samma lunk som dom. Det hjälpte ju också till att dom var mycket trevliga och lät oss göra som vi ville, t.ex bada i poolen mitt i natten när andra gäster klagade, "no pompem, up to you" sa dom bara när jag frågade vilken tid vi behövde vara ur poolen.


Så jag kan faktiskt rekommendera www.letong.com ändå!


To be continued...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Långrygg - 2 augusti 2008 04:58

  Bloggen flyttar nu till: www.langrygg.com   This blog lives on at:  www.langrygg.com   Denna gamla blogg kommer att ligga kvar som ett arkiv över svunna tider. ...

Av Långrygg - 1 augusti 2008 03:08

  Ser ut som att det kanske blir en tredje Ghostbusters film. Nu blir man ju sugen på att se originalet.   Här i Thailand så verkar dom flesta tro på spöken. Jag frågade Maja lite om spöken, då fick hon ståpäls.   När någon dör här i Thailand så st...

Av Långrygg - 31 juli 2008 14:09

  Ibland kan man gå förbi ett ställe flera gånger utan att se nåt märkvärdigt med det, för att sen helt plötsligt upptäcka något som faktiskt är lite intressant.   Vid en skytrainstation som jag brukar knalla upp till ganska ofta såg jag plötsligt en...

Av Långrygg - 29 juli 2008 13:16

  Jotack, den var rätt så normal. På lördagen efter rockandet så var man ju lite trött. Men man fick ju göra något vettigt så det blev en lite tur i staden.   Först Central World, sydostasiens största shoppingkomplex, ville kolla in Toys R Us. Dom ha...

Av Långrygg - 26 juli 2008 16:39

  Vi hamnade på The Rock Pub igår som planerat. Mycket bra kväll, banden är duktiga, deras Jack Coke smakar fint och dom tar önskemål om vilka låtar de ska spela!    Gamla sköna låtar som Freebird och  Crazy Train blandas med nyare musik av Offspring...

Ovido - Quiz & Flashcards