Alla inlägg den 25 februari 2007

Av Långrygg - 25 februari 2007 14:07

Det var förr i världen. Den store skalden Ulf Lundell skulle göra ett besök i Sölvesborg. Då fick man ju såklart ta sig hem till Schweden! Uffe-Fantasten, min väldigt gode vän Johan fixade biljetter.Kom hem samma vecka som konserten skulle va. Mycket trevligt att träffa alla igen. Mycket hade hänt sen sist. Mamma Ewa hade flyttat till Mjällby, Far Leif hade precis varit i Amerikat på roadtripp, Lillebror Kim kilade stadigt, Roddie hade köpt hus och skulle snart bli far, Joppe höll på att bygga hus, Gummi-Mange bodde nu i Stockholm och en massa annat.Helgen närmade sig. Hulken och Gummi kom båda ner från Storstaden. Förfest hemma hos Far Leif, Sölvesborgs-fylla! Sedan bilkaravan in till stan. Fantastisk konsert, även om slutet är aningen suddigt! Sedan blev det Räkrestaurangen. Efter det måste jag tappat bort alla för nästa sak jag minns är att jag går på stora vägen och försöker få lift till Mjällby.Lyckades till slut ta mig hem till Mor Ewa. Hulken som skulle bo hos Far Leif hade jag tappat bort och min mobil hade ingen täckning.Men ingen fara, dagen efter hittade vi honom under några stolsdynor hemma på Fars veranda! Lite frusen, men snart fick vi i honom några öl...

Ovido - Quiz & Flashcards